Archive

A foglalkozásokon lehetőség nyílik megismerkedni a fenntarthatóság legfőbb alapelveivel, a jelenlegi civilizációs berendezkedést legjobban fenyegető környezeti-társadalmi problémákkal, továbbá az emberiség jövője szempontjából kiemelkedő jelentőségű fenntarthatósági kulcskompetenciákkal. Cél, hogy a résztvevők interaktív, élményszerű formában sajátítsák el a fenntarthatósággal kapcsolatos átfogó tudást....

A szolgáltatás keretében az egyesület óvoda- vagy iskolapedagógusok, bölcsődei gondozók és más érdeklődők számára nyújt elméleti és gyakorlati ismereteket, szakmai-módszertani segítséget szemléletformáló-gazdagító tevékenység megvalósításához. A kötelező hétévenkénti pedagógustovábbképzésbe beszámítható program elsősorban közösségek számára ajánlott, s kihelyezett képzésként valósítható meg. ...

A Globális Nevelés Hete az Európa Tanács Észak-Dél Központjának kezdeményezése, mely minden év november harmadik hetében kerül megrendezésre Európa-szerte, és amelynek keretében a világ számos országában civil szervezetek, oktatók és iskolák százai szerveznek az emberiség előtt álló globális társadalmi kihívásokkal, környezeti problémákkal és a fenntartható fejlődéssel kapcsolatos programokat. A HAND Szövetség a Globális Nevelés Hálózat tagjaként koordinálja a témahét hazai megvalósulását....

A Globális Felelősségvállalásra Nevelés Munkacsoport olyan szakmai műhely, amely hazai és nemzetközi partnereivel együttműködve, a legújabb trendeket követve képviseli a globális szemléletet – a felelősségvállalásra és fenntarthatóságra nevelést – a nevelési-oktatási intézményekben és azokon túl. A munkacsoport hiánypótló, működése és elért eredményei elősegítik, hogy a területen dolgozó különböző szereplők összekapcsolódjanak és a közösen megfogalmazott szakmai célokért aktívan tegyenek....

A képzés célja, hogy a résztvevők megszokott eszközeiken túl olyan új megközelítéseket és módszereket sajátítsanak el, melyek segítségével jobban megérthetik a személyközi konfliktusok természetét, képessé váljanak ezek mögött meglátni a kulturális és strukturális erőket. A saját élményeiket feldolgozó résztvevőket tapasztalati szakértők segítik. ...

A képzés segítséget nyújt olyan órai tematikák és gyakorlatok kidolgozásában, amelyek a szaktárgyi anyaghoz kapcsolódva fejlesztik a diákok ismereteit a globalizáció folyamatairól, a globális egyenlőtlenségekről, a jelenkor fenyegetéseiről. Segít elgondolkodtatni őket saját helyükről a világban, szolidaritásra és cselekvésre ösztönözni őket. Célja, hogy a résztvevők megismerjék a globális nevelés fogalmát, filozófiáját és az iskolai gyakorlatban való felhasználás módját. ...

A képzés résztvevői olyan kérdésekre kapnak választ, mint hogy hogyan lehet tanárként megbirkózni a kulturálisan sokszínű osztályokkal? Hogyan teremtsünk befogadó, támogató, az együttműködést segítő tanulókörnyezetet? Mit kezdjünk saját előítéleteinkkel? Hogyan neveljünk az elfogadásra és a kölcsönös segítségnyújtásra? Cél, hogy a résztvevők megismerjenek és elsajátítsanak egy olyan interkulturális szemléletmódot, ami a kulturális sokféleség tudatosításán és figyelembevételén alapul....

A képzés során az alapítvány bemutatja a nemzetközi fejlesztés, a segélyezés és humanitárius munka lényegét, az ok-okozati összefüggéseket. A résztvevőkkel közösen alaposan feltárják a globalizáció folyamatát, hatását Afrikára nézve, de terítékre kerül a hatékony segítség fogalma, mikéntje, a jó és a rossz gyakorlatok bemutatása is....

Az öt tanulási egységből álló akkreditált pedagógus-továbbképzés anyagát az Anthropolis munkatársai és gyakorló tanárok közösen dolgozták ki. Olyan, online is végezhető szemléletformáló tananyag, amely során a résztvevők bevezetést nyernek a globális nevelés szemléletébe, és elsajátítják egyes módszereit, amelyeket tantárgytól függetlenül, könnyen beépíthetnek tanítási gyakorlatukba. ...