Tolerancianapi foglalkozás

Az iskolai foglalkozás központjában a különböző kultúrák, a sztereotípiákról való gondolkodás, a saját identitásra való reflexió áll. A résztvevők játékos, interaktív formában, közösen dolgozzák fel, hogy mi az, ami minket meghatároz, és mi lehet az, ami a furcsának tűnő különbözőségek ellenére is hasonló bennünk.

A foglalkozásokon olyan gyakorlatokat próbálhatnak ki a diákok, amik rávilágítanak arra, mi határozza meg valaki identitását, miből fakadhatnak a különbözőségek, és ezek hogyan mutatkozhatnak meg egy találkozás során. A gyakorlatok saját élményekre épülnek, így a diákok első kézből szerezhetnek új tapasztalatokat. A játékok és gyakorlatok része a közös feldolgozás, így azok nemcsak az élmény szintjén maradnak meg, de a résztvevő diákok képesek lesznek önmagukra vonatkoztatni a tapasztalatokat. A foglalkozás elősegíti, hogy új szemléletet kapjanak a ‘másikkal’ való találkozásokhoz, érzékenyebbé váljanak arra, hogy a látható különbségeken túl is lássanak. Ennek következtében ezek a találkozások lehetőséget teremthetnek az együttműködésre, az egymástól tanulásra, a nézőpontok szélesítésére.

Célcsoport: általános iskola, középiskola
Típus: foglalkozás, workshop
SDG Téma: 10. egyenlőtlenségek csökkentése, 16. béke, igazság és erős intézmények, 4. minőségi oktatás
Globnev Téma: békére nevelés

Szeretnék többet tudni a szervezetről: Artemisszó Alapítvány