A kulturális távolság megnehezíti a kommunikációt, márpedig az egészségügyi rendszerben óhatatlanul más nyelvet beszélnek a szakemberek és a páciensek. Hát még, ha a páciens és gyógyítója valóban nagyon különböző kulturális háttérrel rendelkezik. A képzés célja ezért az egészségügyi dolgozók önismeretének, helyzetfelismerésének és konfliktusmegoldó képességének javítása.
A továbbképzési program fő célja az egészségügyi területen dolgozó szakemberek interkulturális kompetenciájának fejlesztése annak érdekében, hogy szakmai munkájukat magas szinten, holisztikus szemlélettel és a stresszhelyzetek oldásával legyenek képesek végezni. A képzés hozzásegíti a résztvevőket ahhoz, hogy az eltérő referenciakeretekből eredő konfliktusokat könnyebben megértsék és feloldják, és képesek legyenek egyensúlyt találni a szakmai követelmények és a beteg sokrétű érdekeit és szükségleteit figyelembevevő szemlélet között. A képzés segít a nem várt helyzetek kezelésében és a páciensekkel együttműködő emberi kapcsolat kialakításában is, ajánlott orvosoknak, orvostanhallgatóknak, ápolóknak, védőnőknek, egyéb egészségügyi szakembereknek, valamint mindenkinek, aki az egészségügyi ellátórendszerben dolgozik.