Archive

A kulturális távolság megnehezíti a kommunikációt, márpedig az egészségügyi rendszerben óhatatlanul más nyelvet beszélnek a szakemberek és a páciensek. Hát még, ha a páciens és gyógyítója valóban nagyon különböző kulturális háttérrel rendelkezik. A képzés célja ezért az egészségügyi dolgozók önismeretének, helyzetfelismerésének és konfliktusmegoldó képességének javítása....

Az iskolai foglalkozás központjában a különböző kultúrák, a sztereotípiákról való gondolkodás, a saját identitásra való reflexió áll. A résztvevők játékos, interaktív formában, közösen dolgozzák fel, hogy mi az, ami minket meghatároz, és mi lehet az, ami a furcsának tűnő különbözőségek ellenére is hasonló bennünk....

A képzés célja, hogy a résztvevők megszokott eszközeiken túl olyan új megközelítéseket és módszereket sajátítsanak el, melyek segítségével jobban megérthetik a személyközi konfliktusok természetét, képessé váljanak ezek mögött meglátni a kulturális és strukturális erőket. A saját élményeiket feldolgozó résztvevőket tapasztalati szakértők segítik. ...

Ez a nem formális oktatáson, interkulturális pszichológián és művészeti oktatáson alapuló képzés alapvető módszereket, elméleti háttereket és technikákat kínál a művészeti munka és az interkulturális tanulás kombinálására. Táplálja az újonnan érkezők alkalmazkodási folyamatával való megküzdést. ...

A humanitárius és fejlesztési területen dolgozók hatalmas nyomás alatt, nehéz környezetben dolgoznak. Ilyen körülmények között nem mindig könnyű felmérniük, hogy milyen helyet foglalnak el a globális hatalmi struktúrákban. Ez a vakfolt sebezhetővé teszi őket a stresszel, az interkulturális félreértésekkel és konfliktusokkal szemben. A képzés célja: teret teremteni a nemzetközi fejlesztés interkulturális következményeinek tanulmányozására, és a saját kompetenciák fejlesztésének. ...

A képzés segítséget nyújt olyan órai tematikák és gyakorlatok kidolgozásában, amelyek a szaktárgyi anyaghoz kapcsolódva fejlesztik a diákok ismereteit a globalizáció folyamatairól, a globális egyenlőtlenségekről, a jelenkor fenyegetéseiről. Segít elgondolkodtatni őket saját helyükről a világban, szolidaritásra és cselekvésre ösztönözni őket. Célja, hogy a résztvevők megismerjék a globális nevelés fogalmát, filozófiáját és az iskolai gyakorlatban való felhasználás módját. ...

A képzés résztvevői olyan kérdésekre kapnak választ, mint hogy hogyan lehet tanárként megbirkózni a kulturálisan sokszínű osztályokkal? Hogyan teremtsünk befogadó, támogató, az együttműködést segítő tanulókörnyezetet? Mit kezdjünk saját előítéleteinkkel? Hogyan neveljünk az elfogadásra és a kölcsönös segítségnyújtásra? Cél, hogy a résztvevők megismerjenek és elsajátítsanak egy olyan interkulturális szemléletmódot, ami a kulturális sokféleség tudatosításán és figyelembevételén alapul....

A képzés során az alapítvány bemutatja a nemzetközi fejlesztés, a segélyezés és humanitárius munka lényegét, az ok-okozati összefüggéseket. A résztvevőkkel közösen alaposan feltárják a globalizáció folyamatát, hatását Afrikára nézve, de terítékre kerül a hatékony segítség fogalma, mikéntje, a jó és a rossz gyakorlatok bemutatása is....

A foglalkozás egy afrikai gyermek életének bemutatásán keresztül járja körül a szegénység témakörét. Az interaktív előadások igény szerint tovább színesíthetők afrikai nyelvleckékkel, közös zenéléssel, énekkel, tánccal, művészeti kiállítással, kézművességgel vagy akár ital- és ételkóstolóval. ...

Az öt tanulási egységből álló akkreditált pedagógus-továbbképzés anyagát az Anthropolis munkatársai és gyakorló tanárok közösen dolgozták ki. Olyan, online is végezhető szemléletformáló tananyag, amely során a résztvevők bevezetést nyernek a globális nevelés szemléletébe, és elsajátítják egyes módszereit, amelyeket tantárgytól függetlenül, könnyen beépíthetnek tanítási gyakorlatukba. ...